lauantai 29. joulukuuta 2012

Hello, I'm your mind

Olin kerran ah niin luova ja ah niin tuskissani. Että!

PIMEYS. HILJAISUUS.
Edellytykset nähdä ja kuulla enemmän kuin ikinä. Mutta minä en tahdo.
Kuten aina, elämä on mielekkäämpää kun ei ole aikaa.
Mutta nyt sitä on, ja siitä en pidä.

Olen väsynyt kuuntelemaan niitä ainaisia tyhjiä lupauksia. Ainahan sen kuulee;
SOITELLAAN.
Ja, kuinka ollakkaan, mikään ei muutu, odottelen vieläkin sitä päivää kun kaikki on paremmin.
Entä se, kun sinun piti olla erilainen kun kaikki muut?
Niinhän minäkin olen aina kun joku kertoo, että ihmiset ovat turhia.
Tosiasiassa et tiedäkään kuinka hyvin tiedän ja tunnen ihmisten ja luottamuksen turhuuden.
En ole viisas, ei minulla ole vastauksia.
Olen kulkenut vain yhtä tietä, joka on säästö syistä jätetty ilman talvikunnossapitoa, katulampuista puhumattakaan. Yksin on helpompi juosta, mutta onhan se välillä mukavaa kun joku hetken kulkee vierellä. Hetken.

Jos se on valkoista, voiko se olla pimeää?
Sehän on hyvä, puhdas, viaton!
Mutta se kaatuu päälle ja se murskaa.
Jos se olisi musta, siihen voisi piiloutua, mutta nyt SINÄ NÄYT.
Virhe, joka nähdään, joka täytyy korjata, hävittää.

Jos valkoiseen seinään tulee musta tahra, on se maalattava useaan kertaan.
Ja maali rappeutuu. Tahrat leviää. NE ON KUIN RUTTO.
Tummempaa, vaaleampaa harmaata, harmaata, lopulta likainen valkoinen.
Valkoisen läikkyessä mustalle, riittää yksi maalikerros.
Ei välimuotoja, musta on musta.
Eikä se hylkää, eikä se likaannu. Ja olet osa sitä.
Se olet sinä.

Ne nauravat, eivät ne edes ole.
Mutta kuinka ollakaan, ne ovat tämän maailmankaikkeuden viisaimpia!
Usko? Ei!
Jos väittäisi niiden olevan, olisi hullu, KUULITKO.
Eikä niiden olemassa oloa voi toivoa.
On hullua haluta olla hullu.

Mutta ei osaa olla mitään muuta.
Eikä edes halua.

Usko uniin on.
Oma mielikö valehtelisi? HAH, ei ikinä.
Mihin täällä muka sitten luottaisi?
Kyllä minä tiedän, mikä on totta. En tarvitse valkoisia takkeja sitä kertomaan.

Toki, kaikin mokomin. Saat kävellä ohi, mutta älä pysähdy matkallasi. 
Sillä minä en pääse enää yhtään enempää piiloon. Älä katso.
ET SAA NÄHDÄ.
Odota vuosi.
Too much information.

Ei kommentteja: