maanantai 24. marraskuuta 2014

she will she will she will she will let it take her breath away

Päänsärky päänsärkynä ja krapula sinä itsenään sijoittuvat vasempaan ohimooni,
 ja ovat tällä viikolla vieraileet luonani hyvin useasti. 

Menee ihan hyvin. Jos ei puhuta kello kahdeksan ja neljän välisistä ajoista.
Niitä minä vietän heittäen ajatuksissani kärrynpyöriä polkien paikallaan, mutta silti liikkuen.
Liikkuen vain väärään suuntaan ja aina vain kauemmas siitä missä pitäisi olla.

Järki lähtee piipaa piipaa

Minä en suostunut kuluttamaan itseäni loppuun.
Vaikka aika lähelle sitä jo taisin keretä.
Älkää koittako kieltää, älkää yrittäkö rajoittaa.
Kiellän ja rajoitan itseäni jo liikaa.


Kyllä minä voin hiippailla pimeillä kallioilla yöt läpeensä, jos minä haluan. 
Olen kuitenkin valioyksilö, mitä tulee työtulokseen. 

Olen tuijottanut muiden unia ja muita ihmisiä toteuttamassa omia unelmiani.
Saanut rahaa baarin vessaan minua ennen päästäneeltäni naiselta jälkikäteen tilisiirtona.
Tuntenut arvottomuutta ja pelännyt ulko-ovea, tilannut pitsaa toisaalta.
Puhunut aivan tavallisen Santerin kanssa puhelimessa.
Huomannut työkavereiden olevankin täyttä timanttia.
Aloittanut monet sukat ja päätellyt harvemmat.
Harrastanut paheita, kuten lankojen ostoa.
Ajautunut taas liian kauas yhdestä rakkaimmista ystävistäni.
Katsonut, kuinka lunta sataa ja maannut lattialla.
Ostanut pääsylippuja mahtaviin juhliin.

Kyllä elämä voittaa vielä, ainakin joku lupasi niin radiossa tänään.
Herään kohta samasta asunnosta uuden ihmisen kanssa.
Ehkä saan viimein hankkia kolme sohvaa lisää ja rakentaa linnoja olohuoneeseen.
Ja ehkä me viimein saamme lettuja.


Kirjoitan tätänykyä hirveän nopeasti lauseet:
Puhelinnumeroa ei löydetty & seutuliput ovat liian kalliita
Järjestelmä kaatui kesken tallennuksen & poikittaisliikenne on huonoa

Tänään allekirjoitin joulutonttusopparin,
voi kuulkaa, minä teen tuttavuutta tämän nine-to-five -työelämän kanssa.
Mutta vain hetkellisesti ja sen aikaa kun on pakko.
Sillä ei tämä ole minua varten, ei tämä ole minua.
Olen tässä, kunnes saan tehdä sitä mitä haluan.

(Ja siinä en anna kenenkään itseäni estää.)

Ei kommentteja: